Min gitarr har 6 strängar!

Äntligen har jag tagit mig i kragen och gått till musikbörsen för att få hjälp med att sätta dit en ny sträng på gitarren. Den har stått oanvänd och utan en sträng i ungefär 1½ år nu så de va liksom dax.. så ikväll har madde haft lektion med mig=) jag ska banne mig lära mig både noter och ackord!! men satan va ont i fingrarna man får.. känns som blåmärken på fingertopparn..
men med lite träning varje dag så=)

Jag har som mål att kunna spela någorlunda bra när jag är färdig förskollärare till jul, tänk va kul att kunna spela med barnen, och barnsånger kan ju inte vara allt för svåra..=) det får bli en början iaf, vem vet.. jag kanske blir asgrym med min gura tillslut!?! hahaaa..
dream on... ;)

Kommentarer
Postat av: Emilie

Övning ger färdighet har jag hört.. så jag försöker själv öva så ofta jag kan. Vi får ta en gitarrduett vid jul då när vi båda är asgrymma =)

Å det där med fingertopparna känner jag igen..

2009-01-23 @ 16:55:46
URL: http://emiliehedberg.blogg.se/
Postat av: Josephine

jasså, de va på tiden de du =) lycka till och träna på så du kan lära mig senare ;)

2009-01-23 @ 17:16:36
URL: http://annanordquist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0