Min tur snart?...

I torsdags fyllde Alma 5 år, i samma veva som gästerna kom började hon att kräkas.. Hon och Ante evakuerades på övervåningen medan gästerna frivilligt stannade kvar för smörgåstårta och massa fika. Jag bestämde mig för att följa med mamma och pappa hem efter kalaset för att minska risken för smitta och för att kunna jobba mina sista dagar på jobbet. Strax innan vi går ut genom ytterdörren för att åka iväg kommer magsjukan även till Alfons.. Stackringar!!!:(

Ante klarade sig och barnen piggnade på sig under fredag och lördag.. Vi lämnar barnen hos farmor och farmor på lördag eftermiddag för att själva gå på romerska för bad och bastu med 8 andra personer. Efter badet väntade mat på järnvägs.. När vi nästan ätit färdigt börjar Ante toksvettas och blir tvungen att gå ifrån bordet.. Efter en lång stund ringer han och talar om att även han har börjat kräkas.. Men åååååhh! Jag tackar de andra för en trevlig kväll och hoppas att de inte blivit smittade... Betalar och beställer två taxi.. En med Ante i som går hem och en med mig i som går till mamma och pappa.. Så nu är jag här igen i hopp om att inte magsjukebacillerna har hoppat över på mig också... Känner mig febrig nu så vi får väl se vart det bär... Satans äckliga sjukdom!!!



Kommentarer
Postat av: Madde

Ojoj bättre helg kan man ju ha.. och stackars Alma som inte fick vara frisk på sin födelsedag :( Hoppas du klarar dig iallafall!

2011-02-27 @ 14:36:04
URL: http://cochise.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0