21 september

Måndag idag, vilket betyder den enda obligatoriska lektionen under hela veckan. Jag och Elin stannade kvar efteråt och gjorde undan den uppgift som ska göras till nästa vecka. Så skönt! Nu kan vi ta det lugnt, slappna av och läsa lite litteratur inför uppsatsskrivandet. Gött!=)

Nu är iaf operationen gjord och det gick bra. De hittade nån skada på korsbandet och gjorde något de kallar för "shaving", man skulle kunna säga att de har skrapat bort det som var skadat.. Jag fick även kortison eftersom de såg att jag hade en inflammation i knäleden. Så nu hoppas jag att det äntligen ska bli nån ordning på allt det här! 8 månader efter skadan.. bättre sent än aldrig!=)
Efteråt har det gått himla bra med knät, jag går hyffsat bra och har knappt nån värk. Däremot har jag fått biverkningar av värktabletterna. Har haft helt sjuka smärtor i övre magen/bröstet. Knappt sovit någonting på två nätter, vaknar av att jag gråter av smärtan i bröstet. Går upp och går, dricker vatten, halvsitter i sängen, lägger mig i fosterställning, ja allt möjligt för att underlätta smärtan, men ingenting har hjälpt!!
Idag fick jag nog och ringde dagkirurgin i Sandviken och talade om hur jag mådde och de sa åt mig att direkt sluta med alla värktabletter. Antagligen har jag fått magkatarr och tabletterna är för starka och gör allt bara värre:S Förhoppningsvis ska det lätta lite nu eftersom jag inte ätit en enda värktablett på hela dan.. Har kännt en hel del i magen idag också men hoppas verkligen att natten blir lugn.

Jag ska bädda ner mig i sängen nu, min kära moster ringde och frågade om jag ville ha healing för att eventuellt underlätta smärtan, så jag hoppas det ska funka.

                                                                            Gonatt!=)


Kommentarer
Postat av: Malle

Men lilla vän, du får inte knapra såna starka saker och må på det viset! Hoppas du mår bättre nu. Ha det så bra. Kramar från glada hudik :)

2009-09-21 @ 22:19:23
URL: http://marlenejonsson.blogg.se/
Postat av: josephine

Hoppas betten kan hjälpa dig så det känns skönare med smärtan över bröstet. Synd att jag är så långt borta annars kunde jag ju va hos dig o ta hand om dig lite <3

2009-09-21 @ 23:00:06
URL: http://annanordquist.blogg.se/
Postat av: Madde

Men stackare, du har det inte lätt. Hoppas det där knät blir bra snart så du slipper allt som har med det att göra. Nästa vecka kommer jag och tar hand om dig :) Kraaam

2009-09-21 @ 23:26:34
URL: http://cochise.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0