Två "nya vänner"

Igår spelade vi sista matchen innan slutspelet.. Jag som har varit så taggad för innebandyn den sista tiden! Nu är det bara att glömma! Redan i första perdioden var det slutspelat för min del.. I en närkamp small det till i knät och en fruktansvärd smärta spred sig i hela benet.. Jag har aldrig känt något liknande, en sån konstig känsla.. Jag säckade ihop o skrek som en stucken gris.. fy fan va ont de gjorde! Jag trodde jag skulle svimma, allt bara snurrade och jag mådde illa av smärtan.. Det slutade med ambulansfärd till akuten där jag blev kvar till 1, halv 2 inatt.. Röntgen visade att inget ben i knät var av så de kändes skönt. Men jag ska hoppa på de  här förbannade kryckorna i iallafall 2 veckor, då jag ska på återbesök.
Jag är grymt handikappad nu.. vad jag än ska göra så tar det dubbelt så lång tid än vad det brukar ,om inte längre.. Efter en heldag i skolan så är jag så trött o slut.. Jag har aldrig hoppat på kryckor tidigare så jäklar va ovant de är! Jag är öm i både händer, armar o rygg..
Jag fick ingen sömn inatt heller.. kom ju hem sent o innan jag kom i säng var klockan mycke, sen hade jag sån smärta så jag trodde jag skulle avlida! vred o vände mig, låg blixt stilla, låg på sidan o på rygg, ingenting hjälpte! Kl. 7 ringde klockan o då hade jag högst slumrat i en halvtimme.. värdelöst!
Nu är klockan snart halv 8 och jag tror faktiskt att jag ska lägga mig strax, är helt slut!

Jag är iaf inte ensam i detta läge, Cissi har också fått två nya vänner i form av kryckor efter en smäll från matchen innan oss igår, knät där också.. Så vi får väl klaga ikapp;)

Nu hoppas jag på en natt med sömn!


Kommentarer
Postat av: Mallie & Bellie

Usch så jobbigt. Du har sån otur. Du får iaf stora, fina arm-muskler nu kanske?! ;) Men krya på dig! Kramar från oss :)

2009-02-04 @ 22:24:52
URL: http://marlenejonsson.blogg.se/
Postat av: Milla

Men gud, Linda! :( stackare! tur att det inte var något värre i alla fall!



Jag längtar också efter värme. Nu börjar ju färgen blekna helt ;(



Ska vi försöka boka in en dejt till nästa vecka? När skulle du kunna ses?

puss!

2009-02-04 @ 22:57:44
URL: http://www.metrobloggen.se/camillaaa

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0