Rullstol, rullstol hela dan

(Sjung rubriken):P

Ja vi har ju börjat en ny kurs nu o den här veckan körde vi igång med ett nytt delmoment, rörelse! Visst låter det passande med tanke på mitt knä??! haha.. så typiskt! Men allt går att lösa..
Igår när jag kom inhoppandes i idun så kommer läraren springandes med en rullstol.. "här! titta va bra! nu kan du också vara med och röra dig ute på golvet" haha.. jaha! jaja.. va bara att sätta sig o känna sig ännu mer invalid!

Även denna dag har spenderats i rullstolen, jag har fått in en riktigt bra teknik nu iaf;)
Men det är verkligen nyttigt för både mig och de andra i klassen när jag sitter i rullstolen, det går inte att göra som vanligt, vissa övningar får anpassas så att någon i rullstol också kan delta. Tänkvärt och nyttigt! 
Allting tar dubbelt så lång tid och jag måste planera mer för att kunna klara av vissa saker. Visst blir jag frustrerad och arg för att jag inte kan göra som alla andra, men det har blivit en riktig tankeväckare! Jag är så glad att jag kan använda båda mina ben i vanliga fall..
                                     


Nu ligger jag i sängen o ska snart stänga av tvn o sova.. Eftersom jag vaknar stup i kvarten av att jag vill vända på mig är det väl lika bra att ha många timmar på sig att slumra om igen.

Jag avslutar kvällen med att berätta om en riktigt "mysig" händelse i matsalen idag. Jag har ätit upp maten och har bara salladen kvar, när jag ska stoppa in salladen i munnen ser jag något konstigt på gaffeln. Det ser ut som en liten mask.. Jag visar de andra vid bordet och visst fan är det en äcklig, vidrig mask!! Död som tur är, men ändå.. vad gör den i min sallad liksom?? Invalid som jag är så skickar jag iväg en klasskompis som får visa upp masken för mattanten.. Hon ber om ursäkt och ger oss alla 8 vid bordet gratis mat imorrn! haha.. man tackar!
Alltsåå.. tänk om jag stoppat in snusket i munnen?!! näe.. imorrn blir det en riktig granskning innan jag stoppar nåt i munnen!!
Men gratis mat till alla 8 va väl ändå inte fy skam.. :)

Kommentarer
Postat av: Emilie

Iiiuu va äckligt, men om du hade tagit en tugga av den hade du ju faktiskt kunnat använda frasen "slemmigt men mättande" (timon och pumba från lejonkungen). Från den ljusa sidan så är det ju som sagt alltid bra med gratis! så från och med nu tar du med egna maskar och lägger i maten för att få den gratis va?

2009-02-06 @ 21:37:34
URL: http://emiliehedberg.blogg.se/
Postat av: Lisen

Detta kan vi använda.. :P Vi vill ju att hörs ska ändra priserna...! Vi ska starta en insamling av namn och detta var ju bra att höra! ;-P Stackare som får hoppa, jag hoppade en hel sommar för något år sen... INTE kul!

2009-02-06 @ 23:05:03
URL: http://lisentott.blogg.se/
Postat av: sara

fy fan vad äckligt :D

2009-02-17 @ 20:39:55
URL: http://sara1988.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0